Δευτέρα, 23 Αυγούστου 2010

Διακοπές...

Δεν θα σας αποκαλύψω το νησί στο οποίο πήγα φέτος.

Δεν θα το αποκαλύψω, απ’ την μια, διότι δεν θέλω να κάνω δυσφήμιση. Απ’ την άλλη, διότι μάλλον τα ίδια συμβαίνουν σε όλα τα νησιά, οπότε δεν έχει και σημασία.

Λοιπόν, έχουμε και λέμε:

Το δωμάτιο το κλείσαμε απ’ το ίντερνετ. Το δωμάτιο δεν ήταν όπως το έδειχνε το ίντερνετ. Στο τηλέφωνο ο ιδιοκτήτης μας είπε αλήθεια πως στα 100 μέτρα υπήρχε θάλασσα. Όταν πήγαμε εκεί, στα 100 μέτρα υπήρχε μεν θάλασσα, αλλά δεν μπορούσες να μπεις, διότι είχε γλιστερά βράχια, φύκια, και κανείς, πόσο μάλλον το παιδί, δεν μπορούσε να κάνει εκεί μπάνιο. Επομένως πηγαίναμε για μπάνιο με το αυτοκίνητο, πράγμα το οποίο ακριβώς θέλαμε να αποφύγουμε, όταν τον επιλέξαμε.

Εάν εξαιρέσουμε τα εκατοντάδες σαμιαμίδια που τσακώνονταν πάνω απ’ τα κεφάλια μας το βράδυ, ποιο θα φάει τα περισσότερα έντομα, κατά τα άλλα το δωμάτιο ήταν καλό. Είχε μια τηλεόραση που έπιανε ένα κανάλι καθαρά και άλλα τρία με χιόνια, αλλά δεν μας ένοιαζε γιατί δεν την ανοίξαμε και πολύ. Είχε ένα ψυγείο που στην κατάψυξή του το παγωτό ήταν μια χαρά μισολιωμένο. Είχε ένα μεγάλο παρκινγκ ευτυχώς. Τέλος η τιμή ήταν όντως μειωμένη σε σχέση με αυτό που έγραφε το χαρτί, και που προφανώς ο κύριος ζήταγε άλλες καλύτερες χρονιές. Να σημειώσω, πως όταν πήγαμε μας ζήτησε τα στοιχεία μας, και μας έγραψε στο αρμόδιο βιβλίο, πράγμα που πρώτη φορά μου συμβαίνει, και σημαίνει πως κάποιοι έλεγχοι γίνονται τελευταία. Να σημειώσω επίσης πως φεύγοντας δεν μας έδωσε καμιά απόδειξη, πράγμα που επίσης σημαίνει πως θα κόψει όσα θέλει να δηλώσει. Τέλος με το δωμάτιο.

Από εστιατόρια μείναμε ικανοποιημένοι. Δύο τουλάχιστον -κοντινά μας- ήταν πολύ καλά σχετικά με άλλες φορές. Τιμές Αθήνας περίπου, με ένα σαραντάρι-σαρανταπεντάρι έτρωγε μια οικογένεια. Ωστόσο, πολύ καλό σέρβις, καθαρά, πάντα με την αποδειξούλα τους, όταν …καθόσουν. Όποτε πήραμε ‘πακέτο’ γιατί είμαστε κουρασμένοι κλπ, την απόφυγαν μια χαρά. Τέλος πάντων, από φαγητό όλα καλά.

Από παραλία τώρα. Το φραπέ είχε 2,5 ευρώ με απόδειξη πάντα. Μόνο που το συγκεκριμένο που ήταν εκεί που πηγαίναμε συνήθως, έκλεινε το απόγευμα ! Λάθος, αλλά δεν μπορώ να τους κατηγορήσω. Το πρωί είχε τον περισσότερο κόσμο.

Ξαπλώστρες, 6 ευρώ παρακαλώ, χωρίς απόδειξη, πάντα. Την τέταρτη μέρα, ζήτησα ευγενέστατα. Ο νεαρός μάλλον αλλοδαπής προελεύσεως μου υποσχέθηκε να μου την φέρει και έκτοτε αγνοείται η τύχη του. Το επόμενο πρωί, ο ίδιος νεαρός. Θα σας κόψω σήμερα και τις δύο, με θυμήθηκε ! Μετά από λίγο άρχισε το αστείο. Ένας άλλος κύριος, Έλλην αυτή τη φορά, ήρθε και μου ζήτησε συγνώμη, αλλά τους είχαν τελειώσει τα μπλοκάκια ! Μάλιστα ύστερα από λίγο, επιδεικτικά τηλεφωνούσε μπροστά μου, σε κάποιον ‘Γιάννη’ και του έλεγε, ‘γιατί βρε Γιάννη ξεμείναμε’, και ‘αφού είχαμε θεωρήσει βρε Γιάννη πενήντα’ και κάτι τέτοια, τελικά να μην σας τα πολυλογώ, αφού κλάφτηκε πάλι, δεν μου έδωσε απόδειξη, μόνο με πληροφόρησε πως τους φορολογεί η Δ.Ο.Υ. 300 ευρώ ανά ξαπλώστρα, και πως ο Δήμος τους έπαιρνε 30.000 ευρώ την σεζόν ταρίφα, πράγμα το οποίο μπορεί και να είναι αλήθεια. Αποτέλεσμα σε 14 ημέρες, πρωί-απόγευμα, μόνο 2 αποδείξεις μπόρεσε να μας κόψει.

Πάει και η παραλία. Τώρα το νερό. Που δεν ήταν πόσιμο, τουλάχιστον δεν τολμήσαμε να το πιούμε γιατί μύριζε φανερά ακόμη και σε μένα που καπνίζω ! Επομένως, τι άλλο, εμφιαλωμένο. Μάθαμε, και είδαμε πολλές φορές στον δρόμο, υδροφόρες να κουβαλούν νερό, καθώς οι λίγες γεωτρήσεις δεν επαρκούν το καλοκαίρι.

Ούτε αποχέτευση υπάρχει στο νησί. Κάθε τρεις και λίγο, μας ερχόταν η ωραία μυρωδιά απ’ τις εκκενώσεις που γίνονταν. Σε συγκεκριμένο σημείο του δρόμου, μάλιστα, η μυρωδιά ήταν παντοτινή και τόσο έντονη, που αν και δεν το είδαμε με τα μάτια μας, κάπου κοντά –κοντά και στην θάλασσα δυστυχώς- πήγαιναν και άδειαζαν αυτά…

Πολλά ‘συγκροτήματα’. Τεράστια. All inclusive. Τους μαντρώνουν μέσα, Ρώσους φέτος, αλλά και Εγγλέζους και άλλες φυλές, εκεί τρώνε απ’ το πρωί μέχρι το βράδυ, όλα μπουφές, εκεί πίνουν, τους έχουν και μια πισίνα, κάνουν και μπάνιο άμα βαριούνται να κατέβουν στην θάλασσα. Το απόγευμα, έρχονται τα πούλμαν. Τους παίρνουν ομαδικά, τους πάνε, τους φέρνουν. Κάθε Σαββατοκύριακο, φεύγει το προηγούμενο, έρχεται το επόμενο γκρουπ. Αγνοώ τις τιμές, για τους ξένους, προφανώς κλεισμένες από γραφεία. Ένα ζευγάρι δικό μας που ρώτησα, που ταξίδευαν μόνοι τους, μου είπαν 159 ευρώ την βραδιά το τρίκλινο !!! Όχι 160. 159 ! Αυτά όλο και ανθίζουν τελευταία. Όπου να ‘ναι. Κοντά ή και μακριά από πραγματικές παραλίες. Αρκεί να ‘βλέπουν’ απ’ το παράθυρο λίγο πέλαγος. Εξ’ ου και η πισίνα.

Πριν απ’ τα συγκροτήματα, βέβαια το νησί έχει υπερ-χτισθεί απ’ τα ‘δωμάτια’ του τύπου ‘σαμιαμίδι-απάρτμεντς’ που μέναμε κι εμείς. Κι όταν λέμε υπερ-χτισθεί, το εννοώ. Δεν υπάρχει νησιώτης που να μην έχει ενοικιαζόμενα δωμάτια. Κανείς. Ας είναι αγρότης. Ας είναι κτηνοτρόφος. Ας είναι ψαράς. Ας είναι τραπεζιτικός υπάλληλος. Ας είναι γιατρός. Όλοι. Έχουν ΚΑΙ δωμάτια ! Σημείωση σημαντική. ΔΕΝ είναι όλοι αυτοί απ’ το νησί. Ο ‘δικός’ μας για παράδειγμα ήταν απ’ τα …Μέγαρα !!! Τελεία.

Το καράβι, πήγαινε-έλα ένα μαρτύριο. Μια ώρα να μπεις. Μια ώρα να βγεις. Και τα μεν οχήματα αυτοελέγχονται, και να θέλει δεν μπορεί να βάλει παραπάνω. Οι επιβάτες όμως, δεν το συζητώ υπεράριθμοι ! Χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί την μάνα. Άμα τον άφηνα τον Κωνσταντίνο απ’ το χέρι, δεν ξέρω με ποιόν θα κατέβαινε απ’ το καράβι ! Και στο πήγαινε, και στο έλα, όρθιοι την βγάλαμε, ευτυχώς ήταν μόνο μια ώρα η διαδρομή…

Τις υπόλοιπες λεπτομέρειες τις φαντάζεστε λίγο πολύ. Γκρινιάζουν φέτος που δεν είχαν κόσμο, αλλά τουλάχιστον τώρα τον Αύγουστο στην παραλία σε έπιανε αγοραφοβία. Τα γνωστά ‘ταξίδια’ με τα σκάφη της συμφοράς γύρω-γύρω απ’ το νησί. Σε σπηλιές που δεν είναι σπηλιές. Σε δελφίνια που λείπουν σήμερα. Τα γνωστά τζετ σκι όπου αρκεί να είσαι ενήλικος, μπορείς να τα νοικιάσεις κι ας μην ξέρεις ούτε κανό να κουμαντάρεις. Η γνωστή τρέλα στους στενότατους δρόμους, όπου το νοικιασμένο προσπαθεί να προσπεράσει το βυτίο, κι άμα διασταυρωθείς με πούλμαν κάποιος απ’ τους δυο σας πρέπει να πέσει στο χαντάκι. Το διαρκές ‘χάσιμο’ με τις ταμπέλες ‘περάστε κι απ’ τη δικιά μας γειτονιά να αφήσετε κανένα φράγκο’. Το τουριστικό τρενάκι που, πού στο διάτανο να σε γυρίσει, αφού όλα κι όλα έχει δυόμισι πράγματα να δεις. Τα νυχτερινά ‘μπαράκια’ που συναγωνίζονται ποιο θα έχει δυνατότερο ενισχυτή, ώστε να σε κουφάνει μια ώρα αρχύτερα. Η ‘κυρία’ που έβαζε το σκυλάκι της να τα κάνει –το είδα κι αυτό συγχωρέστε με- στην άμμο, δίπλα στο κύμα. Ο ηλίθιος, τέλος, που τον πετύχαμε ένα απόγευμα να πλένει τα ..τασάκια απ’ τις ξαπλώστρες στην ..θάλασσα, σε μια άλλη παραλία, όπου δεν ξαναπήγαμε, όπως ήταν φυσικό.

Εμείς τέλος, μέσα σ’ όλη αυτή την ακαταστασία, τον παραλογισμό, την αρχοντοβλαχιά, την ‘επιχειρηματικότητα’, να προσπαθούμε να κατανοήσουμε την λέξη ‘διακοπές’. Κάπου να τις βρίσκουμε, κάπου να τις χάνουμε. Κάπου να καταφέρνουμε να παίξουμε με το παιδί. Να χαζεύουμε ένα σούρουπο. Να βυθιζόμαστε σ’ ένα βιβλίο.

Κι ύστερα, να γυρνάμε στην άσχημη πραγματικότητα. Στο κρίμα. Στο πώς θα μπορούσε να ήταν και πώς κατάντησε. Στο πόσο ακόμη θα έχει κάποιο νόημα αυτή η δήθεν φυγή. Στο πόσο ακόμη μπορούμε να καταστρέψουμε ετούτον τον πανέμορφο τόπο. Στο πότε επιτέλους, κάποιος χριστιανός, λιγάκι τρελός, θα πάρει εξ’ αρχής μια μπουλντόζα και θα αρχίσει να γκρεμίζει.

Όχι βέβαια την ‘Φαντασία’.

Απ’ αυτόν, μην ελπίζετε…

1. ΚΑΛΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒA ΟΤΙ... ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΗΚΕΣ ΚΑΙ ΧΑΡΗΚΕΣ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΟΥ :)

ΙΣΩΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ - ΑΝ ΟΛΑ ΠΑΝΕ... ΚΑΤ' ΕΥΧΗΝ - ΜΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΥΠΕΡΥΠΟΥΡΓΟ[... ΣΚΙΩΔΗ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΝ... ΜΙΧΑΛΗ :))]... ΠΕΡΑΣΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ :))

2. Θανάση, καλώς όρισες! Καλό χειμώνα (δεν μας τρομάζουν οι ευχές ε;).
    Γιατί αυτή η επιμονή με τα νησιά; Μας κακομαθαίνετε. Διακοπές για ξεκούραση, όχι περιήγηση, μόνο σε στεριανές θάλασσες ή στην Κρήτη και την Εύβοια. Χωρίς ίντερνετ και κλείσιμο από πριν. Πηγαίνουμε με το αυτοκίνητο, ψάχνουμε, διαπραγματευόμαστε, ανά πάσα στιγμή είμαστε έτοιμοι να πακετάρουμε και να πάμε αλλού. Πίστεψέ με, ακόμα και στη φουλ σεζόν στην Κρήτη, στην Πελοπόννησο, στη Θράκη, στη Μακεδονία, στην Ήπειρο, στην Ευρυτανία, έχεις εξαιρετικές προσφορές σε όλα. Μόνο η δική μας αντίσταση θα βάλει μυαλό σ' αυτούς τους απαράδεκτους, που προσπαθούν χρόνια τώρα να σφάξουν την κότα που τους έχει χρυσώσει.

3. Ταξιδευτή καλημέρα..

Τώρα δεν το λέμε ανασχηματισμό, το λέμε 'δομική αλλαγή' !!
    Αυτό το Πα.Σο.Κ. εξ απ' ανέκαθεν στις λέξεις είχε ένα ταλέντο:)))))))....

4. Καλημέρα Γυριστρούλα..

Όταν έχεις μόνο δυο βδομάδες, πού καιρός για τέτοια (επί τόπου διαπραγματεύσεις, αναζητήσεις και τα ρέστα). Τέλος πάντων, εμείς δεν είμαστε σώνει και καλά του νησιού. Και Πελοπόννησο, και Κρήτη, και Ηπειρο έχουμε πάει και θα ξαναπάμε. Και εκεί, πάντως βρίσκεις τους γνωστούς απατεωνίσκους, δεν γλιτώνεις...

5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

6. Δυστυχώς όταν έχεις παιδιά σε μικρή ηλικία το θέμα ...διακοπές γίνεται πιο σύνθετο και εκ των πραγμάτων σε αποκλείει από επιλογές που ακόμα και στα νησιά κατακαλόκαιρο μπορείς να απολαύσεις ...ποιότητα με μικρό κόστος.

Κατά τα λοιπά, τα έχουμε πει πολλές φορές οι ιδιοκτήτες ...rooms to let και οι εστιάτορες που εκτός από την κανονική τους απασχόληση και επειδή ...περίσσευε λίγος χώρος στο χωράφι ή στο γκαράζ κάτω από το σπίτι βρέθηκαν και να κοιμίζουν και να ταϊζουν σε διάστημα 60 ημερών χιλιάδες επισκέπτες, δεν πρόκειται ότι και να συμβεί να αποκτήσουν κουτλούρα "τουριστική", δεν θα γίνουν ουδέποτε επαγγελματίες και επαγγελματίας επειδή σε πολλούς κλάδους το έχουμε ξεχάσει σ΄αυτόν τον "παράξενο" τόπο σημαίνει ...ξέρω το αντικείμενο της υπηρεσίας ή του προϊόντος που προσφέρω και το κοστολογώ αναλογικά με το πόσο καλά το προσφέρω και την ζήτησή του.
    Ο ιδιοκτήτης όμως των ενοικιαζόμενων που περιγράφεις, από όλα αυτά το μόνο που ξέρει είναι να "κοστολογεί ανάλογα με την ζήτηση".

Οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες όμως πλέον αλλά και εκείνες με συγκροτημάτα ενοικιάζομενων δωματίων, πιστεύω ότι στην πλειοψηφία τους προσφέρουν υπηρεσίες ανάλογες με τις τιμές τους και ειδικά φέτος που μπορούσες π.χ σε πολύ μεγάλα ξενοδοχεία, σε όλη την ελλάδα, να βρεις τρίκλινο με πρωϊνό και ημιδιατροφή και να κολυμπάς στην πλαζ του με τζάμπα ομπρέλλα και ξαπλώστρα με 100 ευρώ τη μέρα, δεν κοστίζουν τελικώς καθόλου περισσότερο από το να δώσεις 40-50 για να κυνηγάς ...σαμιαμίδια :) και άλλα τόσα για να φας επίσης κάτι όχι ιδιαίτερο.

Ακόμα κι αυτό το παρεξηγημένο all inclusive, δεν είναι για λόγους "χαζομάρας" που το προτιμούν οι ξένοι όπως πιστεύουμε εμείς οι ...ξύπνιοι :). Δεν τους απαγορεύει κανείς να επισκεφτούν όλα τα αξιοθέατα και φυσικά το κάνουν ούτε και να πάνε την βόλτα τους όπου και όπως θέλουν. Απλά οι ξένοι δεν έχουν ούτε με το φαγητό τη δική μας σχέση ...αρρωστημένη σχέση, θέλουν να ξέρουν που και τι ώρα θα φάνε, να ξέρουν εξ΄αρχής πόσα θα πληρώσουν για τα πάντα και κυρίως να κάνουν διακοπές για να ξεκουραστούν πραγματικά ξαπλωμένοι με τις ώρες, μια ξαπλώστρα κι ένα βιβλίο στη θάλασσα με τα παιδιά τους να λυσσάνε στην πισίνα χωρίς να πηδάνε πάνω στις διπλανές ξαπλώστρες :) κι όλα αυτά ένα μεγάλο ξενοδοχείο σαφώς τα προσφέρει πολύ καλύτερα απ΄όσο ένα ενοικιαζόμενο, δίνοντας και απόδειξη μέχρι και για το τελευταίο ευρώ που ξόδεψες στον χώρο τους.

Προσωπική μου λοιπόν εκτίμηση ότι εμείς από λάθος μερικές φορές αντίληψη συντηρούμε τον κάθε ψαρά, τον κάθε συνταξιούχο καπετάνιο και την κάθε νοικοκυρά που ξαφνικά το είδε "επαγγελματίας" στο είδος του τουρισμού, ξεκινώντας να ψάχνουμε για το ...τριαντάρι, σαραντάρι την βραδιά, πριν ψάξουμε και στις προσφορές των μεγάλων μονάδων και στα πρακτορεία ταξιδίων για πακέτα και όταν ταξιδεύουμε στην ελλάδα, αντί να το κάνουμε μόνο όταν πρόκειται τα ταξιδέψουμε στο εξωτερικό....

ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΩΝΑ

ΥΓ Πιστεύω να μην σκοτώσατε κανένα σαμιαμίδι, είναι γρουσουζιά :)

7. Καλό χειμώνα Φοράδα μου...

Δεν έχω ταξιδέψει εκτός Ελλάδας δεν ξέρω επομένως πώς είναι αλλού.
    Εδώ, πάντως αυτό που ονομάσαμε τουριστική ανάπτυξη έγινε χαωτικά. Καμιά κυβέρνηση (τί ζητάτω τώρα) δεν έβαλε κανόνες, δεν έκατσε να φτιάσει ένα σχέδιο, και κυρίως δεν προστάτεψε το περιβάλλον.
    Αυτά που ακούμε προσφάτως για 'αλλαγές μοντέλου' είναι κουραφέξαλα, το χάσαμε το κορμί..
    Ποιό θα είναι το μοιραίο αποτέλεσμα; Κάποια στιγμή οι 'προορισμοί' μας θα είναι για φτύσιμο, και απλά κανείς δεν θα πατάει το πόδι του. Με άλλα λόγια, όταν πέφτεις με τα μούτρα να κονομήσεις απλώς, χωρίς καμιά πρόβλεψη, χωρίς κανέναν έλεγχο, χωρίς καμία γνώση, θα τα φας αργά ή γρήγορα τα μούτρα σου, και άσχημα...

8. υγ. Ασφαλώς και ΔΕΝ σκοτώσαμε σαμιαμίδι. Εκείνα μας κυνηγούσαν :)))))))

9. Aμα καπνιζεις μην ζητας ανεσεις.
    Κακως που σου επετρεψαν να μεινεις στο δωματιο.
    Τα σαμιαμιδια και ξαπλωστρες σου φταιγανε.

10. Ανώνυμε καλωσήλθες..

Δεν μου έχει τύχει ποτέ στη ζωή μου να με ρωτήσουν εάν καπνίζω πριν νοικιάσω οτιδήποτε.
    Εν πάσει περιπτώσει, τώρα με τον Μπεχράκη πού θα πάει, θα το κόψω...

11. Θανάση καλώς ήρθες,

Θα συμφωνήσω με την Γυριστρούλα. Δεν κλείνεις ποτέ κάτι αν δεν το έχεις δει. Και επίσης τέτοια εποχή καλό είναι αν αποφεύγεις τα νησιά και διαίτερα αυτά τα "κοντινά". Οπως και να έχει από κάθε τι μαθαίνουμε οπότε δεν θα την ξαναπατήσεις του χρόνου.

Αυτό με τις αποδείξεις πάντως δεν το κατάλαβα. Γιατί δεν ζητούσες παντού και γιατί δεν περίμενες μέχρι να σου φερουν; Εστω ότι δεν είχε μπλοκάκι. Τότε λες "αντί για 6 ευρώ πάρε 4,5 μιας και δεν θα πληρώσεις ΦΠΑ".

Πάντως βλέπω σαν να μην πέρασε μια μέρα...ακόμα με τον ΓΑΠ τα έχεις! :)

Καλά να είμαστε να τα λέμε και το "θερμό" φθινόπωρο.

12. Ευχαριστώ Νίκο, καλό χειμώνα και σε σένα..

Έχω βρει στο παρελθόν και πολύ καλά δωμάτια μέσω ίντερνετ. Πέρυσι για παράδειγμα, ήταν σούπερ. Τέλος πάντων, την πατάς και εύκολα από μακριά..

Όσο για τις αποδείξεις τις γαμ.....νες, εντάξει 14 μέρες διακοπές πας, δεν μπορείς κι εκεί να κυνηγάς τον κάθε μην πω τί. Έχεις ανάγκη να χαλαρώσεις και λίγο. Έκεί πατάνε κι αυτοί και δεν κόβουν. Πάντως η κατάσταση άλλαξε. Πολλοί δίνανε ακόμη και ανέλπιστα..

Για τον ΓΑΠ τώρα, είναι μεγάλη κουβέντα. Δεν του τα φορτώνω όλα. Ούτε όμως τον συγχωρώ και για όλα. Βρέθηκε στα στενά αναμφίβολα. Αναμφίβολα είναι έτη φωτός καλύτερος απ' τον άλλον της Ραφήνας, ούτε κι αυτό δεν συζητείται. Κάπου πάντως χάθηκε στην μετάφραση. Βήματα μπρος. Βήματα πίσω. Δεν μπόρεσε να ξεχωρίσει το 'πρόβλημα του χρέους' απ' την 'πολιτική'. Τους έπνιξε αυτό. Τέλος πάντων, δεν υπάρχει και εναλλακτική τι να λέμε τώρα. Ο Αντωνάκης;; Πού να ξεμπερδέψει το παιδί απ' το Μητσοτακέϊκο !:)))))