Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

Κέρασμα....

video
Σήμερα, του Αγ.Αθανασίου, κάτι πρέπει κι εγώ να 'κεράσω', ώς εορταζόμενος ! Περάστε. Καθίστε. Χαλαρώστε. Εις το παρόν blog, το κάπνισμα επιτρέπεται...

Δυστυχώς, δεν μπορώ να ρωτήσω 'τί θα πάρετε'. Θέλετε - δε θέλετε, λίγη μουσική είναι το μόνο που μπορεί κανείς να ..'σερβίρει' ηλεκτρονικώς...


Επί τροχάδην, Antonio Vivaldi (1678-1741), μουσική μπαρόκ, όλοι έχετε ακούσει τις τέσσερις εποχές, το Gloria είναι επίσης διάσημο, κι αυτό που σας ποστάρω σήμερα είναι το δεύτερο μέρος του, Et in terra pax, (και επί γής ειρήνη δηλαδή), που είναι σχετικά άγνωστο, αλλά αγαπημένο μου.


Την 'προκλασική' μουσική δεν την αγαπάμε επειδή μιλάει για πουλάκια, δέντρα, ποταμάκια και προβατάκια. Νομίζω πως είναι η τελευταία ευτυχισμένη περίοδος, όπου οι συνθέτες δεν είχαν (δεν τους επιτρεπόταν) να κάνουν ακροβατικά. Η τελευταία περίοδος που οι φόρμες, οι κανόνες της ενορχήστρωσης και της εναρμόνισης ήταν τόσο αυστηροί, που δεν είχαν για πάρα πολλά να αποφασίσουν. Επομένως, εκείνο που επιβίωσε, κι έφτασε μέχρι εμάς, ήταν η μαστοριά, η δεξιοτεχνία, το ταλέντο. Σκέτα. Χωρίς ερωτηματικά. Χωρίς 'υψηλές' πτήσεις. Χωρίς κανέναν ίλιγγο.


Σε λίγο, θα έλθει ο Μότσαρτ, να στύψει τις δυνατότητες της ορχήστρας. Θα έλθει ο Μπετόβεν να 'μολύνει' τη μουσική με την αρρώστια του ρομαντισμού. Για την ώρα, όμως, επι γής, ειρήνη !.....

13 σχόλια:

  1. ΚΑΛΗ ΣΟΥ ΜΕΡΑ!
    ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ΤΟ ΚΕΡΑΣΜΑ ΣΟΥ!
    ... ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ... ΘΕΡΙΑΚΛΗΔΕΣ ΚΑΠΝΙΣΤΕΣ ΣΑΝ ΕΜΕΝΑ, ΤΟ blog ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΦΙΛΟΞΕΝΑ ΣΤΕΚΙΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΧΑΛΑΡΩΣΗ...
    ΣΟΥ ΕΦΕΡΑ - ΔΕΝ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΛΛΙΩΣ - ΚΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΔΩΡΑΚΙ, ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΓΑΡ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΣΟΥ.

    http://www.youtube.com/watch?v=0Aej0vQJNQA

    http://www.youtube.com/watch?v=WVwvW1FppfU

    ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ.
    (ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΑ ΔΩΡΑ ΠΟΥ ΚΑΝΩ, ΤΑ ΔΙΑΛΕΓΩ, ΜΕ ΠΡΩΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ, Ν' ΑΡΕΣΟΥΝ ΣΕ ΜΕΝΑ)

    ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γκουχ, γκουχ! Ανοίξτε και κανένα παράθυρο, βρε παιδιά!
    Χρόνια πολλά, Θανάση! Ευχαριστούμε για το κέρασμα! Έλα τώρα να σε χορέψω κι ένα μπάλο ανδριώτικο να καθαρίσει λίγο το αφτί σου από εξευγενισμένους ήχους:
    http://www.youtube.com/watch?v=KbdCAn5hIk4

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ταξιδευτή, ευχαριστώ πολύ δια τα δώρα, ίσως το έχω γράψει κάπου, o Bach είναι ο πολύ αγαπημένος μου (κόλλημα)......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευχαριστώ Γυριστρούλα μου. Ποιός είπε πως ο μπάλος δεν είναι εξευγενισμένη μουσική;; Όχι εγώ πάντως...

    (διαθέτουμε και αίθουσα μη καπνιζόντων :))))).....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χρόνια σου πολλά Θανάση, να χαίρεσαι τη γιορτή σου και πάντα με την ίδια διαύγεια σκέψης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ααα ! Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Ανέστη μου. Καλή χρονιά και σε σένα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΡΟΧΕΙΡΗ ΠΡΩΙΝΗ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ youtube ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΝΑ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΜΕΓΑΛΗ "ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ" ΕΙΔΑ. ΕΤΣΙ ΔΙΑΛΕΞΑ ΕΝΑ ΠΑΣΙΓΝΩΣΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ, ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ ΣΠΟΥΔΑΙΟ!
    ΚΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΚΟΛΛΗΜΑ! ΕΧΩ ΠΟΛΛΑ 33αρια ΔΙΚΑ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΕΧΩ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΠΑΜΦΘΗΝΑ, ΣΤΗΝ, ΑΛΛΟΤΕ ΠΟΤΕ, ΑΝ. ΓΕΡΜΑΝΙΑ. Η ΠΡΟΚΛΑΣΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΕΧΕΙ, ΟΜΩΣ, ΚΙ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΥΠΕΡΟΧΟΥΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ, ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΑ! ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΟ ΑΥΤΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΧΕΙ ΕΘΙΣΤΕΙ ΣΤΑ ΚΛΑΜΠΑΤΣΥΜΠΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΤΕΣΙΜΠΕΛΣ...
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΟΤΣΑΡΤ, ΔΙΑΛΕΞΑ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ, ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ - ΣΕ ΑΛΛΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ - ΠΟΥ ΠΡΩΤΑΚΟΥΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ 45αρι, ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ ΔΩΡΟ ΜΙΑ ΞΑΔΕΛΦΗ ΜΟΥ, ΣΤΗ... ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΓΙΟΡΤΗ, ΟΤΑΝ ΠΡΩΤΟΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 9 ΧΡΟΝΩΝ :)
    ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πώς την έλεγαν εκείνη την εταιρεία serafin; κάπως έτσι, που έβγαζε βινίλια κλασσικής μουσικής, και ήταν ..ανατολικής προελεύσεως;...

    Δυστυχώς κι εγώ έχω πολλά βινίλια, -τότε είχα γραφτεί στη λέσχη του δίσκου- τα οποία τώρα έχουν πέσει σε αχρηστία, καθώς το πικ-απ (ένα ημιαυτόματο techniks) μας ..άφησε χρόνους !! Για να πάρεις τώρα καλό πικάπ, πρέπει να δώσεις κάμποσα, και δεν ξέρω και εάν θα βρεις καν...

    Τους προκλασσικούς, αλλά και τους πιο πισω (μοντεβέρντι, τάλις, κλπ) τους ψάχνω κι εγώ. Περισσότερο όμως για ιστορικούς λόγους. Πόση ώρα ν' ακούσεις νιαουρίσματα και πρωτόγονα βιολιά;; Ενώ το μπαρόκ, αυτά τα είχε πια ολοκληρώσει. Το βιολί δεν άλλαξε από τότε. Είναι 'σύγχρονη' μουσική το μπαρόκ πιά.

    Ούτως ή άλλως, η μουσική δεν τελειώνει, όσο και να αναζητάς, θα βρίσκεις πράγματα που δεν ξέρεις. Εγώ, για παράδειγμα έχω μαύρα μεσάνυχτα για την τζαζ. Δεν έτυχε ποτέ να ασχοληθώ. Και λεν πως έχει πολλούς θησαυρούς εκεί να ανακαλύψεις. Πού όμως χρόνος τώρα πια Ταξιδευτή;;....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΟΧΙ!
    ΜΗ ΞΕΧΝΑΣ ΠΟΤΕ, ΟΤΙ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΓΕΡΜΑΝΟΙ! :) ΟΙ ΔΙΣΚΟΙ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΗΣ ΑΝ. ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ, ΗΤΑΝ ΟΛΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΗΜΗΣ ΝΤΟ'Υ'ΤΣΕ ΓΚΡΑΜΟΦΟΝ, ΠΟΥ ΤΥΠΩΝΟΝΤΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ, ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΙΕΣ ΜΗΤΡΕΣ ΚΑΙ, ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΣΑΝ ΜΟΝΟ ΕΚΕΙ! ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΑΝ ΨΑΞΕΙΣ ΘΑ ΒΡΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΦΤΙΑΞΟΥΝ. ΑΛΛΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΚΛΑΣΣΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΙΚΑΠ(ΟΧΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚA) ΜΕ ΙΜΑΝΤΑ, ΙΣΩΣ DUAL Η ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΜΑΡΚΑ, ΜΕ ΟΧΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΗΜΑΤΑ. ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ! Ο ΗΧΟΣ ΤΟΥ ΒΙΝΥΛΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΜΕΤΡΑ, ΕΧΕΙ ΖΕΣΤΑΣΙΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ... ΕΞΩΓΗΙΝΟΣ :) ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΛΑ ΗΧΕΙΑ. ΕΞ' ΑΛΛΟΥ ΕΝΑ ΣΩΡΟ ΝΕΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ, ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΒΙΝΥΛΙΟ ΤΩΝ 33. ΕΣΥ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ, ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕΣ ΤΑ 45αρια ΚΑΙ ΤΙΣ 78 ΣΤΡΟΦΕΣ :)
    ΜΑ! Η ΤΖΑΖ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κάτσε να ντουμανιάσω την πίπα μου,αφου επιτρεπεται:)
    Χρόνια Πολλά από Χαρτούμ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ax θαναση!
    Λιγο ετεροχρονισμενα τα χρονια πολλα, αλλα λενε πιανουν μεχρι και τρεις μερες μετα τη γιορτη του αγίου!

    Τι ωραιο κερασμα ηταν αυτο σημερα; Απο την πιατελα που μας σερβιρες, θα παρω ολιγη προκλασσικη, που ολο και πιο πολυ μου αρεσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Vad, ευχαριστώ, καλή χρονιά και σε σένα (δεν θυμάμαι τα ξαναείπαμε;;)...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ασφαλώς και το τριήμερο ισχύει Cynical. Ευχαριστώ.

    Όσο για το κέρασμα, η αλήθεια είναι πως αυτή η μέρα της γιορτής μου, κατά έναν παράξενο τρόπο πάντα με βρίσκει απροετοίμαστο και ανέτοιμο. Σχεδον με αιφνιδιάζει !...
    Εάν είχα ένα οργανωμένο και καθώς πρέπει blog,με πενταετές πλάνο, αναπτυξιακή προοπτική κλπ, θα έβρισκα ίσως, καλύτερα ...κεράσματα :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή