Δευτέρα, 24 Ιανουαρίου 2011

Επτά χιλιόμετρα....


Έσπευσε –προφανώς μετά τις αντιδράσεις- να εμφανιστεί στην ΕΡΤ η Υπουργός Παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου. Το εξοργιστικό είναι πως επέμεινε πως οι συγχωνεύσεις των σχολείων (Δημοτικών-Γυμνασίων-Λυκείων) “γίνονται με εκπαιδευτικά κριτήρια” ! Επέμεινε δηλ. στο ΨΕΜΑ, καθώς όλοι καταλαβαίνουμε, πως πρόκειται για περικοπές δαπανών και τίποτε άλλο. Της ξέφυγε, βέβαια, πως στα πλαίσια αυτών των συγχωνεύσεων θα γίνει κι ένας ...“εξορθολογισμός” της κατανομής του προσωπικού….

Επιβεβαίωσε –για να χρυσώσει το χάπι- πως ολιγοθέσια σχολεία σε δυσπρόσιτες περιοχές, ή σε μικρά νησιά, δεν θα γίνουν, καθώς εκεί “είναι αδύνατη η μεταφορά των μαθητών”. Και συνέχισε με το επιχείρημα, πως “όταν υπάρχει ένα σχολείο με επτά παιδιά, που απέχει μόλις επτά χιλιόμετρα από άλλο σχολείο μεγαλύτερο, είναι κρίμα αυτά τα επτά παιδιά να στερούνται κανονικής εκπαίδευσης”, προσθέτοντας, πως το κράτος “ασφαλώς θα φροντίσει να μεταφέρονται αυτά τα παιδιά”


Εξ’ άλλου, σε ανακοίνωσή της, προ των ιδίων αντιδράσεων, η Υφυπουργός, αυτή τη φορά, η κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, σημειώνει πως “είναι κρίμα να υπάρχουν παιδιά σε ολιγοθέσια, που παρακολουθούν πρώτα την Δ’ και μετά την Γ’ δημοτικού ή παιδιά που κάνουν δώδεκα ώρες μάθημα και όχι εικοσιτέσσερις”.


Πήραμε, λοιπόν, μια γεύση, για το τι θα ακολουθήσει στα μέσα ενημέρωσης τις επόμενες μέρες, για να υποστηριχθεί η …παιδαγωγική πολιτική του ηγέτη των πιστών. Από τώρα 'βλέπω' τις στατιστικές, τους αριθμούς, τα γραφήματα, με τα ‘παιδάκια τα καημένα’, που ‘στερούνται’ κανονικού σχολείου, ενώ, αρκούν μόλις ….επτά χιλιόμετρα κι ένα …ταξί, ώστε να μπορέσουν κι αυτά να απολαύσουν το …πολυδύναμο γκέτ…συγνώμη, ηλεκτρονικό σχολείο με τους ...διαδραστικούς πίνακες, και τους λιγότερους, και επομένως ….παραγωγικότερους εκπαιδευτικούς !!


Φανερό είναι πως και οι ‘αντιδράσεις’ των εκπαιδευτικών είναι για την ώρα μάλλον χλιαρές. Μια ξύλινη ανακοίνωση, και μια στάση εργασίας για την Τετάρτη, 26/1/2011, προσωπικά με βάζουν τουλάχιστον σε σκέψεις. Δεν μπορώ να θεωρήσω πως οι εκπαιδευτικοί δεν κατανοούν πως το κλείσιμο των σχολείων, θα το ακολουθήσει αυτόματα σχεδόν, η δική τους υποβάθμιση. Και το κυριότερο: Πέρα και πάνω απ’ την προσωπική τους υποβάθμιση, δεν μπορώ να πιστέψω πως δεν κατανοούν το κακό που μας βρίσκει. Γιατί, για όποιον δεν το κατάλαβε ακόμη, 1.000 (ΟΛΟΓΡΑΦΩΣ ΧΙΛΙΑ) ΚΛΕΙΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, 1.000 ΣΧΟΛΕΙΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ, (τόσα υπολογίζει το υπουργείο), ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ‘ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ’ της χώρας.


Μπορείτε, κ. Διαμαντοπούλου να ..φανταστείτε 1.000 σχολικά κτίρια, άδεια;; Κλειστά;; Ειλικρινά, εάν ήμουν ..δήμαρχος, θα τα άφηνα …ανοικτά στο κοινό ! Με τις αίθουσες όπως ήταν ! Με τα θρανία, τους πίνακες, τις έδρες στις θέσεις τους ! Με τις τελευταίες ζωγραφιές των παιδιών να ..ξεθωριάζουν στους τοίχους ! Με τις τελευταίες ανακοινώσεις καρφιτσωμένες εκεί που ήταν. 1.000 σχολεία-φαντάσματα ! 1.000 σχολεία, ..αρχαιολογικούς χώρους !....


Όσο, για τα ‘επιχειρήματά’ σας, εγώ, κυρία Υπουργέ μου, δεν είμαι εκπαιδευτικός. Δεν ξέρω, κι ούτε με ενδιαφέρει στα πλαίσια ποιάς ακριβώς ..εγκυκλίου, επί ποιού ακριβώς υπουργού, στα ..ολιγοθέσια σχολεία, γίνεται η Τετάρτη πριν την Τρίτη, ή τα ..λίγα παιδιά κάνουν τις μισές ώρες μαθήματος. Δεν ξέρω, κι ούτε μ’ ενδιαφέρει πότε και πώς αποφασίστηκε αυτό. Διορίστε δασκάλους και διορθώστε το. Πληρώστε δασκάλους, να πάνε να διδάξουν ακόμη και σ’ ένα παιδί. Αυτός είναι ο ρόλος σας. Κι εκείνα τα …επτά χιλιόμετρα, κυρία Διαμαντοπούλου μου, ας τα διανύσει …το κράτος ! Αυτόν τον όρκο δώσατε. Αν τον θυμάστε ακόμη…

12 σχόλια:

  1. Όντως οι εκπαιδευτικοί βλέπουν το θέμα λίγο χλιαρά και ακόμα χειρότερα πράττουν οι Τοπικές Αρχές της χώρας. Συμφωνούμε φυσικά απολύτως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θανάση καλημέρα.
    Δες αυτό.

    Νομίζω ότι τα λέει ΟΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δήμο, δεν γνωρίζω τί θα μπορούσαν να κάνουν οι αυτοδιοικητικοί. Αν περνά κάτι απ' το χέρι τους, εκτός απ το 'κτιριακό'. Εσύ που ξέρεις πολύ περισσότερα για τον Καλλικράτη, θα μπορούσες να γράψεις σχετικά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κατερίνα, αυτό όλο με τα σχολεία με τα 35 παιδιά, προσωπικά το πρόλαβα. Στην Α' Γυμνασίου, στο Αιγάλεω είμαστε πάνω από 40 στην τάξη, τρεις-τρεις στο ίδιο θρανίο. Όπως πρόλαβα και το τρεις μέρες πρωί, τρείς απόγευμα. Καλά τα λέει ο φίλος μας. Επιστροφή στο παρελθόν. Στο πολύ παλιό παρελθόν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΕΓΩ, ΠΑΛΙ, ΤΕΛΕΙΩΣΑ ΠΡΟΤΥΠΟ Κ' ΕΙΜΑΣΤΕ 30 ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ. ΚΙ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ, ΑΠΟΓΕΥΜΑ. ΚΑΙ ΠΗΓΑΙΝΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΑΠΟ 10 ΧΛΜ. ΑΠΟΣΤΑΣΗ. Κ' ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΜΑΣ(ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΛΕΓΑΜΕ) ΔΕΝ ΚΡΑΤΟΥΣΑΝ ΒΙΤΣΑ.
    ΤΟ ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ Η Κα... [ΔΙΑΛΕΞΕΣ ΚΑΙ ΦΩΤΟ ΠΟΥ ΤΗ ΔΕΙΧΝΕΙ... ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ :)] "ΟΡΑΜΑΤΙΖΕΤΑΙ", ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ Μ' ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ! ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΜΕ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ, ΟΠΩΣ ΤΑ ΒΑΦΤΙΣΕ, ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ, Ο... ΝΕΣΤΩΡ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ, ΜΕ ΤΗ ΓΝΩΣΤΗ ΤΟΥ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλησπέρα Ταξιδευτή..

    Βέβαια είναι άλλη κουβέντα οι 'συγχωνεύσεις' κι άλλη τα πρότυπα σχολεία. Εδώ, μιλάμε πως πραγματικά εν ονόματι της περιστολής των δαπανών, μειώνουν κάθε είδους δημόσιας παροχής. Και στην Παιδεία, αυτό είναι ανεπίτρεπτο.

    Για τα πρότυπα σχολεία είναι μια άλλη μέγάλη συζήτηση. Με καθηγητές που έτυχε να κουβεντιάσω σε ανύποπτο χρόνο, οι απόψεις διχάζονται (για το εάν πρέπει ή δεν πρέπει να υφίστανται).
    Προσωπικά, θα έλεγα να είναι ΟΛΑ τα σχολεία μας 'πρότυπα'. Αυτό θα ήταν μαγκιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1. ΕΝΑ... ΠΑΡΟΡΑΜΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΩ:
    ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΕΙΝΑΙ, 40 ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ ΚΑΙ, ΟΧΙ 30. ΕΜΠΑΙΝΑΝ 120(ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΑΠ' ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ) ΚΑΙ ΧΩΡΙΖΟΝΤΑΝ ΣΕ 3 ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΩΝ 40, ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΟΥΣ. ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΣ(ΕΚΕΙΝΟΙ ΕΠΕΜΕΝΑΝ ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ) ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΑΘΟΝΤΑΝ ΣΤΗΝ ΕΔΡΑ, ΑΚΟΜΗ ΚΙ ΟΤΑΝ ΠΑΡΕΔΙΔΑΝ, ΟΣΑΚΙΣ ΗΤΑΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟ, ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΣΑΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΘΡΑΝΙΩΝ. ΚΑΙ ΛΕΩ ΤΟ "ΟΣΑΚΙΣ", ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΑΡΑΔΙΔΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΔΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ, ΚΑΙ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΙΟΡΘΩΝΕ Η ΜΑΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕ. Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙ ΑΠ' ΟΠΟΙΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ Η ΒΙΒΛΙΟ ΗΘΕΛΕ - ΑΝ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΜΑΣ ΕΔΙΔΟΝΤΟ ΚΑΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΟΕΣΒ. ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΝ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ... ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΡΟΥΧΑ - ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΤΕΛΕΙΩΣ ΦΘΑΡΜΕΝΑ. ./.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 2. ... AYTO EINAI TO ΜΕΓΑΛΟ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ ΤΟΥ... ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ!
    "ΑΝΕΔΕΙΞΕ" ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ... ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ...
    ΤΗΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΚΑΘΟΔΟ ΘΑ ΤΗΝ "ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΝ", ΤΩΡΑ, ΟΙ... ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΙ ΤΟΥΣ... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν ξέρω βρε Ταξιδευτή μου, γιατί 'νοσταλγούμε' την τότε παιδεία. Οι συνθήκες και οι υποδομές ήταν χειρότερες αναμφίβολα. Στο Αιγάλεω, ας πούμε υπήρχε ΕΝΑ μόνο δημόσιο σχολικό κτήριο. Ή , για παράδειγμα, θα χαμογελούσα εάν με ρωτούσες για πολιτιστικές εκδηλώσεις ή πειράματα στη Φυσική. Ούτε, πάλι θα μπορούσα να ισχυριστώ πως οι καθηγητές μας ηταν τότε πιο καταρτησμένοι επιστημονικά απ' τους τωρινούς. Για να μην θυμήσω πως μέχρι την Τρίτη Γυμνασίου, προσωπικά έβγαλα το σχολείο επί χούντας...

    Κάποτε, έδωσα κι εγώ αυτή την 'εξήγηση' πως οι πολιτικές των εκάστοτε κυβερνήσεων, φταίνε επειδή ισοπέδωσαν τα πράγματα, αλλά όχι προς τα πάνω, αλλά προς τα κάτω. Με την κατάργηση στο δημοτικό της βαθμολογίας, ή με την διδαχθείσα και όχι την διδακτέα ύλη ή με τον 'πληθωρισμό' στις βαθμολογίες στο Λύκειο. Στην εποχή μας, θα θυμάσαι όταν ένγαζες μέσο όρο 17 ήσουνα τουλάχιστον ...ο σπασίκλας της τάξης...

    ...συνεχίζω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ...

    Τώρα, δεν μπορώ να τα αποδώσω όλα σ' αυτή την πρώτη μου 'εξήγηση'. Είναι κάτι πιο δομικό νομίζω. Πιστεύω, πως ο 'σχολαστικισμός' (αν είναι δόκιμος ο όρος), ήταν ένα σύστημα ξεπερασμένο μεν, αλλά δοκιμασμένο ..αιώνες. Μπορεί, ας πούμε να μην καταλάβαινες τί ήθελε να πει με την Αντιγόνη ο Σοφοκλής, αλλά αρχαία κουτσομάθαινες. Μάθαινες στριφνά ρήματα, χρόνους, πτώσεις, που όσο κι αν έμεναν στην 'επιφάνεια' κουβαλούσαν μαζί τους έναν πολιτισμό, μια μόρφωση. Μπορεί να μην έπιανες τί ήθελε να πει ο Νεύτωνας, μα τον τύπο της βαρύτητας τον μάθαινες.

    Αυτό ολόκληρο το σύστημα, λοιπόν, το πετάξαμε στα σκουπίδια, χωρίς να σκεφτούμε καν τί ακόμη είχε να προσφέρει, επομένως χωρίς να κρατήσουμε έστω τα θετικά του. Και το χειρότερο. Το πετάξαμε, χωρίς να έχουμε κάτι με το οποίο να το αντικαταστήσουμε. Ένα άλλο, δηλαδή, ολοκληρωμένο και δοκιμασμένο σύστημα.

    Αρχίσαμε τους πειραματισμούς -δεν θυμάμαι καμία αλλαγή κυβέρνησης που να μην ψηφίσει νέο πλαίσιο για την παιδεία, επικεντρωθήκαμε τόσο πολύ και με τόση ιδιοτέλεια στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια, λες κι ήταν το μόνο πρόβλημα. Κτίσαμε ένα ολόκληρο σύστημα παραπαιδείας, κυριολεκτικά για 'να μπει το παιδί', και αδιαφορήσαμε τελείως για την πραγματική μόρφωση του ίδιου του παιδιού !

    Και για να μπει το παιδί, πού;; Στα Πανεπιστήμια που υποβαθμίζονταν όλο και περισσότερο. Το 77 που μπήκα εγώ στην ΑΣΟΕΕ (ΑΣΟΕΕ με διεθνές κύρος χάρη σε καθηγητές σαν τον Χρυσοκέρη ή τον Τσιμάρα) ήδη η σχολή ήταν ..νεκρή. Αυτούς τους είχε ήδη διώξει η δικτατορία...

    Τέλος πάντων, είναι τεράστια κουβέντα, έχουμε πολλές φορές 'συζητήσει' εδώ στο μπλογκοχωριό με ανθρώπους που ξέρουν περισσότερα απο εμένα, αλλά τελικά πιστεύω πως για να φτιάξει η Ελλάδα παιδεία, πρέπει πρώτα να αποφασίσει τι παιδεία θέλει. Κι ακόμη δεν το έχει κάνει αυτό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΘΑΝΑΣΗ, ΠΟΙΑ ΕΠΟΧΗ... ΜΑΣ; ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΣΕΝΑ! ΤΕΛΕΙΩΣΑ... ΤΟ '60 :)
    ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ, ΘΑ ΔΙΑΦΩΝΗΣΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ! ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΕΣ ΚΙ ΕΣΥ, ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΟΛΟΙ, ΜΑ ΟΛΟΙ, ΕΠΕΛΕΓΑΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥΣ! ΕΚΑΝΑΝ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕ, ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΣΕ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΑΝ. ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ, ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ, ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ Ο,ΤΙ Η ΤΥΧΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΦΥΛΑΣΣΕΙ. ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΝΟΥΝ Ο,ΤΙ ΒΡΟΥΝ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΑ. ΠΑΝΕ Π.Χ. ΓΙΑ ΝΟΜΙΚΗ Η ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΥΧΑΙΝΕΙ Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ. ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ... ΤΡΑΠΕΖΙΤΕΣ :)
    ΑΜΑ ΑΓΑΠΑΣ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ, ΤΗΝ ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΛΕΞΕΙ, ΤΗ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ ΚΙ ΑΠΟΚΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗ ΚΑΤΑΡΤΗΣΗ, ΠΟΥ ΚΑΜΜΙΑ ΣΠΟΥΔΗ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ! ΟΛΑ Τ' ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ! Η ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΟΣ ΣΕ ΠΡΟΣΦΟΡΑ. ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΤΟ ΕΜΠ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΣΤΟ ΚΟΣΜΟ. Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ(ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΗ ΣΥΜΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ) ΗΤΑΝ ΓΝΩΣΤΗ Σ' ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ. Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΤΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΘΕΩΡΕΙΤΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ. ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΠ' ΤΑ ΚΟΡΥΦΑΙΑ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΔΥΟ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΙΧΕ ΤΟΤΕ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΚΙ ΑΛΛΑ ΔΥΟ Η ΤΡΙΑ ΞΕΝΩΝ ΦΙΛΟΛΟΓΙΩΝ.
    ΑΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ! ΕΙΝΑΙ ΘΛΙΒΕΡΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή