Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2011

Εργολάβοι...


Αξίζει να διαβάσουμε όλοι, το άρθρο του κ. Γιάννη Παρασκευόπουλου, ‘Ιδιωτικοί Αυτοκινητόδρομοι στην Ελλάδα’, που αναδημοσιεύει σήμερα το You Pay Your Crisis.

Διότι, μπορεί οι περισσότεροι από εμάς σχεδόν διαισθητικά, να κατηγορήσαμε τον υπουργό Μεταφορών κ. Δ. Ρέππα, για το ‘σχέδιο νοικοκυρέματος του ΟΣΕ’. Μπορεί όλοι μας να πιάσαμε, πως ουσιαστικά επρόκειτο για μια συνειδητή προσπάθεια απαξίωσης του σιδηροδρόμου, με περιστολή δρομολογίων, κατάργηση υπηρεσιών, μετατάξεις των εργαζόμενων, μισθολογικές περικοπές, αύξηση των εισιτηρίων, κλπ., όμως στην ανάλυση του κ. Παρασκευόπουλου, (που είναι εκπρόσωπος των Οικολόγων Πράσινων), αποκαλύπτονται νομίζω οι πραγματικά ‘σκοτεινές’ πλευρές του όλου ζητήματος.

Γίνεται ολοφάνερο, λοιπόν, πως πίσω απ’ την απαξίωση των σιδηροδρόμων –ουσιαστικά το σχέδιο εξόντωσής τους- δεν υπήρχε απλά μια ‘λανθασμένη’ επιλογή ενός υπουργού, μιας κυβέρνησης: Υπήρχαν και οι …εργολάβοι ! Όπου ‘εργολάβοι’ η κοινοπραξία των εταιρειών που με πιλότο την Αττική Οδό, προωθούν ένα τεράστιο πλάνο ‘κλειστών αυτοκινητοδρόμων’, στη χώρα μας, που όπως αποδεικνύει με επιχειρήματα ο αρθρογράφος, όχι μόνον δεν είναι απαραίτητο, αλλά έχει και τεράστιο περιβαλλοντικό κόστος.

Έρχονται, σιγά-σιγά όλα και δένουν. Καταλαβαίνουμε τώρα την ‘πίεση’ που άσκησε η ίδια κοινοπραξία ώστε να ποινικοποιήσει –τουλάχιστον να προσπαθήσει- ο κ. Ρέππας, το κίνημα των διοδίων. Καταλαβαίνουμε γιατί απ' τον Οκτώβριο του 2009 ήδη, η ‘παλαιάς κοπής οικολόγος’ κ. Μπιρμπίλη με τους πρώτους που ήρθε σε κόντρα ήταν ακριβώς η ίδια αυτή κοινοπραξία, που τότε ήταν έτοιμη να επεκτείνει ώς τον Υμηττό την Αττική Οδό. Καταλαβαίνουμε τέλος, πόσο αυτή η κυβέρνηση ‘δεν χρωστούσε τίποτε’, πόσο υπέρ της ‘πράσινης ανάπτυξης’ είναι στην πραγματικότητα, και σε κάθε περίπτωση, τι μπορούμε να περιμένουμε.

Ο κ. Παρασκευόπουλος, στο τέλος του άρθρου του κάνει μια σειρά από έξυπνες και σοβαρές προτάσεις. Ποιοι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι μας χρειάζονται τελικά. Τι πρέπει να γίνει με το υπόλοιπο δίκτυο. Πού πρέπει να κατευθυνθούν τα έσοδα απ’ τα διόδια, ώστε να υπάρξει μια ισόρροπη ανάπτυξη των μεταφορών και των δικτύων –ακόμη και των ακτοπλοϊκών- εάν βέβαια θέλουμε να ...είμαστε σοβαροί.

Πέρα απ’ τον θυμό και την θλίψη που μας προξενούν τέτοια άρθρα, γίνεται φανερό πως οι Οικολόγοι-Πράσινοι, στην παρούσα φάση, διαθέτοντας την γνώση και την εξειδίκευση γύρω απ’ τα περιβαλλοντικά ζητήματα, μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στο να συνειδητοποιήσουμε όλοι, τα τρομακτικά κενά πολιτικής, που χαρακτηρίζουν την υποχείρια κυβέρνηση του Γ. Α. Παπανδρέου. Ο χώρος των blogs, οφείλει να τους παρακολουθεί και να διαδίδει τέτοιες αποκαλυπτικές τους παρεμβάσεις.

Διαβάστε όλο το άρθρο του κ. Παρασκευόπουλου ΕΔΩ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου