Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012

Τέχνη στον δρόμο


            Δεν είμαι κατά κανέναν τρόπο 'εικαστικός', λίγα πράγματα σκαμπάζω από ζωγραφική. Ωστόσο ετούτο εδώ το γκράφιτι που σας φωτογράφισα, μου ήρεσεν.

             Δυστυχώς δεν γνωρίζω το όνομα του καλλιτέχνη. Δεν έχει βάλει πουθενά ούτε ένα ψευδώνυμο ο χριστιανός.  Ρώτησα στην καφετέρια που βρίσκεται ακριβώς απέναντι, ούτε κι εκεί ήξεραν κάτι να μου πουν.

             Το στόρι μάλλον έχει ώς εξής: Εκεί στην οδό Καπνικαρέας, ανάμεσα Μητροπόλεως και Ερμού, αναπαλαιώνεται ένα κτίριο. Για να μην 'ενοχλείται' ο ..τουρισμός και η αγορά, τα μαγαζιά που είναι ολόγυρα, ο κατασκευαστής έβαλε μια σειρά απο λαμαρίνες γκοφρέ, κι ο καλλιτέχνης κλήθηκε προφανώς να τις διακοσμήσει. Είναι θαυμαστό το πώς ταίριαξε ο τρόπος της ζωγραφικής του με την κυματιστή επιφάνεια. Είναι θαυμαστό το πώς γέμισε όλον τον χώρο, ζωγραφίζοντας ατέρμονες μάυρες γραμμές σε απλό άσπρο φόντο, βάφοντας με χρώμα μόνο τα χείλη των πλασμάτων του. Του ίδιου ανθρώπου, έχω δει και αλλού έργο, σε επίπεδη επιφάνεια, πάνω-κάτω η μανιέρα του είναι η ίδια. Όμως εδώ, μου φαίνεται πως βρήκε την ιδανική επιφάνεια, το 'έπιασε' και το 'εκμεταλλεύτηκε' με τον καλύτερο τρόπο..

            Για όποιον θελήσει να το χαζέψει από κοντά, η αναπαλαίωση δεν έχει τελειώσει ακόμη. Είναι όμως σίγουρο, πως κάποτε οι λαμαρίνες (μαζί με το έργο) θα φύγουν, οπότε θα έχει 'σωθεί' μόνο σε ετούτες τις ερασιτεχνικές φωτογραφίες._





1 σχόλιο: