Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012

ΣΗΜΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ



Η πιο κάτω επιστολή, έφτασε σαν σχόλιο στην προηγούμενη ανάρτηση. Για ευνόητους λόγους από ‘ανώνυμο’. Θεωρώ υποχρέωσή μου να την αναρτήσω. Ευχαριστώ τον αποστολέα της, που με συμπεριέλαβε στους πιθανούς ‘διανομείς’ της.
Επί της ουσίας, τα λέει όλα μόνη της, δεν χρειάζεται ‘επεξηγήσεις’. Στην λιτότητά της αποτελεί τραγικό σήμα κινδύνου. Ξέρω, πως αντιμετωπίζουμε ως κοινωνία πολύ ‘γενικότερα’ προβλήματα, ετούτη την εποχή, μα η προσοχή μας στον ‘ειδικό’ στην περίπτωση αυτή καθόλου δεν αποτελεί πολυτέλεια.
Την ώρα που εμείς οι ‘ελεύθεροι’ νοιώθουμε ήδη την ασφυξία, σ’ ένα κράτος που κατεδαφίζεται απ’ τα κοράκια, μπορούμε να φανταστούμε τι αντιμετωπίζουν αυτοί οι ‘κρατούμενοι’ άνθρωποι..

ΑΝΩΝΥΜΟΣ:
Mέχρι πότε θα συνεχίζει να κωφεύει ο υπουργός “Δικαιοσύνης” ; ; ;

Κραυγή Κρατουμένων: Ζητάμε μια στοιχειώδη αξιοπρέπεια – 15η ΗΜΕΡΑ ΑΠΕΡΓΙΑΣ

Οι κρατούμενοι σε Κορυδαλλό,Τρίκαλα, Γρεβενά, Λάρισα, Δομοκό, Αλικαρνασσό, Κέρκυρα, Πάτρα, Μαλανδρίνο, Κομοτηνή, Διαβατά, Χίο, Κω, Κομοτηνή και Άμφισσα συμμετέχουν σχεδόν καθολικά στην αποχή από τις εργασίες.

Όπως σημειώνεται από την Πρωτοβουλία για τα Δικαιώματα των Κρατουμένων «η μορφή αυτή αγώνα μπλοκάρει στην ουσία τη λειτουργία της φυλακής, καθώς οι περισσότερες εργασίες (μαγείρεμα, διανομή συσσιτίου, καθαριότητα, αποκομιδή των σκουπιδιών, διαφόρων ειδών μεταφορές, μπακάλικο, καφενείο κ.λπ. ακόμα και η διανομή των πραγμάτων που μπαίνουν στη φυλακή μέσω του επισκεπτηρίου) γίνονται από τους κρατούμενους».

Οι κρατούμενοι ζητούν:
ΑΙΤΗΜΑΤΑ :

- άμεση αποσυμφόρηση των φυλακών, καλύτερες συνθήκες διαβίωσης (καθαριότητα, συσσίτιο, θέρμανση κ.λπ.),

- καθημερινή παρουσία γιατρού και ουσιώδη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, περισσότερα μεροκάματα και διευκόλυνση μεταγωγής κρατουμένων στις
αγροτικές φυλακές,

- να μοιράζονται σε τακτική βάση είδη πρώτης ανάγκης από την κοινωνική υπηρεσία, κατάργηση του φόρου κατανάλωσης κατά την αγορά προϊόντων από τον μπακάλη, αλλά και να μετατραπεί το όριο για την υφ’ όρον απόλυση για τις ποινές κάθειρξης στα 3/7 από τα 3/5 που είναι τώρα,

- να αντιμετωπίζεται ως ποινή φυλάκισης αυτή που επιβάλλεται μέχρι 10 έτη ανεβάζοντας το όριο των 5 ετών,

- να καταργηθεί το άρθρο 108 ΠΚ και να συγχωνεύεται η νέα ποινή με την προηγούμενη αναστολή,

- να γίνεται άμεσα απέλαση όσων αλλοδαπών έχουν εκτίσει την ποινή τους εάν το επιθυμούν,

- να καταργηθεί η υποτροπή για τους τοξικοεξαρτημένους, να αναγνωρίζεται η ιδιότητα του τοξικομανή και να καταργηθεί το άρθρο 23 και 23Α για τα ναρκωτικά, να διαγραφούν όλες οι πειθαρχικές ποινές,

- να δίνεται η τακτική άδεια σε όσους τη δικαιούνται με βάση τα αντικειμενικά κριτήρια του νόμου,

- να γίνει η ισόβια ποινή 12 και 4 χρόνια (μεροκάματα) από 16 και 4 (μεροκάματα) που είναι σήμερα και να μειωθεί το ανώτατο όριο έκτισης ποινής στα 20 έτη και να εκτίεται το ίδιο και στις ποινές ναρκωτικών,

- κατάργηση του νόμου περί εγκληματικής οργάνωσης και των άρθρων 187, 187Α και 187Β ΠΚ, να μην εξαιρούνται τα άρθρα 380 και 374 του ΠΚ από τις προηγούμενες ευεργετικές διατάξεις νόμων, αποποινικοποίηση της προσωπικής χρήσης ναρκωτικών ουσιών, να αναγνωρίζεται δικαστικά η πραγματογνωμοσύνη περί τοξικοεξάρτησης, όπως ορίζει η ανάλογη υπουργική απόφαση.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΩΝ

NA ΣΠΑΣΕΙ Η ΣΙΩΠΗ ΤΩΝ ΜΜΕ

Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2012

Βρήκα 10 δις κε Τόμσεν !!...


Μέσα στην ‘αγωνία’ των ‘σκληρών’ διαπραγματεύσεων με τον κ. Τόμσεν –θα πάει η σύνταξη στα 67, δεν θα πάει, θα φορολογηθούν τα νοίκια, δεν θα φορολογηθούν, θα φορολογηθούν οι επιχειρήσεις με 30%, δεν θα φορολογηθούν και –βέβαια και τελικά- θα μείνουμε, δεν θα μείνουμε ..προσκυνημένοι στο …ευρώ. Μέσα στην ‘αγωνία’ σύσσωμου του Ελληνικού λαού, εάν και με ποιόν τρόπο θα βρεθούν τα 11,5 δις (για να πάρουμε τα 32, άρα συμφέρει), σκάει μύτη η REAL το Σαββατοκύριακο και βγάζει στην φόρα σκάνδαλο ξεπλύματος μαύρου πλούτου 10 δις !!!!....
Ω ρε, τι μας λέτε τώρα;; Ποιος ελεύθερος επαγγελματίας και ποια ταβερνιάρισσα στην Ύδρα;;; Ποιος πλανόδιος μετανάστης και ποιος ‘διεφθαρμένος’ Δημόσιος Υπάλληλος;; Ας τους όλους ελεύθερους κυρ εισαγγελέα μου ! Πήγαινε πιάσε τους δυο-τρεις αυτούς να καθαρίσουμε ! Τι κάθεσαι;; Και πού ‘σαι: Χεστήκαμε εάν εμπλέκονται οι πολιτικοί ! Τους δυο, άλλωστε τους είχαμε σβήσει απ’ τον χάρτη. Ο τρίτος, πάει κι αυτός σιγά-σιγά στην μοίρα του ! Ας τους αυτούς: Τα λεφτάκια κυνήγα ! ΔΕΚΑ ΔΙΣ ! Ούτε ένα, ούτε δύο !....
Θα μου πεις, πάν αυτά ! Πετάξανε, σ’ άλλη γη, σ’ άλλα μέρη ! Πετάξανε, κάπως σαν τα ..Ελγίνεια, εκεί στο city, κι ας έλθει τώρα ο Πάγκαλος να μου ξαναπεί πως κι αυτά ‘μαζί τα φάγαμε’ !....
Πέρα απ’ το κωμικοτραγικό του πράγματος, τα ‘σκάνδαλα’ ποτέ δεν ‘σκάνε’, έτσι για να ‘σκάσουν’. Ποτέ, η χρονική στιγμή που εμφανίζονται δεν είναι τυχαία. Κι ανάθεμά με, εάν καταλαβαίνω γιατί τούτο εδώ το φρέσκο, βγήκε τώρα στην φόρα.
Τώρα που η αριστερά καλεί σε κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις. Τώρα που τα γκάλοπ την εμφανίζουν κοντά στον Σαμαρά. Τώρα που πίσω απ’ τις τρομο-διαρροές και τα διασταυρούμενα πυρά τους, το απίστευτο ξεπούλημα συνεχίζεται. Τώρα που πλασάρεται εντέχνως μια ύποπτη ‘λαϊκή’ ‘ενότητα’ πάνω, τάχα, από ιδεολογίες και κόμματα (βλέπε Τράγκα στο ‘κόντρα’) . Τώρα που ο φασισμός τροφοδοτείται απ’ την κατάθλιψη και υιοθετούνται οι προτάσεις του απ’ την εξουσία…
Ας μείνουμε, λοιπόν, προσηλωμένοι στον στόχο μας. Προσηλωμένοι στο όραμα μιας Ελλάδας με ΑΛΛΗ πολιτική. Προσηλωμένοι στην αποκαθήλωση του σάπιου. Προσηλωμένοι στην Δημοκρατία –όση απέμεινε. Το ‘τρέχον’ σκάνδαλο –όσο κι αν είναι υπέρογκο, σχεδόν ..ειρωνικό- δεν έχει να μας πει κάτι καινούριο. Τίποτε που δεν το ξέραμε..  

Παρασκευή, 14 Σεπτεμβρίου 2012

Ο Κοινός Νους..



Αφού, λοιπόν, ο μαλάκας ο ‘κοινός νους’ το απαιτεί, για μια στιγμή ας αφήσουμε στο πλάι όλες τις ‘ηθικές’ και τις ‘ιδεολογίες’ που μας οδηγούν στην ‘ανθρωπιστική’ μας προσέγγιση στο ζήτημα των μεταναστών. Κι αφού όλοι οι ‘νοικοκυραίοι’ αυτής της κοινωνίας, ‘δεξιότεροι’, ‘δεξιοί’, ‘αριστεροί’ κι ‘αριστερότεροι’ (ασχέτως, δηλαδή, εκλογικής συμπεριφοράς), στο πίσω μέρος του μυαλού τους, εν τέλει συμφωνούν πως οι μετανάστες αποτελούν πρόβλημα, το οποίο, μάλιστα πρέπει να λυθεί ‘με οποιονδήποτε τρόπο’, ας γίνουμε κι εμείς, εδώ, για μια ανάρτηση ..ρεαλιστές, ας κατεβούμε στο επίπεδο της καθημερινότητας.

Ερώτημα, λοιπόν, πρώτο: Ποιος μετανάστης; Γιατί, συγνώμη τώρα, αλλά πιστεύει κανείς στα σοβαρά, πως μπορούμε σε μια λέξη να τσουβαλιάσουμε ένα εκατομμύριο (νούμερο μαγικό από πουθενά πιστοποιημένο) διαφορετικούς νοματαίους; Και να δεχθώ, εγώ, πως ΟΛΟΙ –και το ένα εκατομμύριο- μπήκαν παράνομα στην χώρα. Αυτό, τάχα, τους κάνει όλους ίδιους; Ίδιος είναι αυτός που μπήκε προχτές με εκείνον που έχει έρθει πριν δεκαπέντε, είκοσι ή και παραπάνω χρόνια, έκανε δουλειές, γέννησε τα παιδιά του, τα έστειλε στο σχολείο, κλπ; Είναι ίδιος εκείνος που μαζεύει ελιές στην Μεσσηνία (κατά κανόνα ανασφάλιστος και κακοπληρωμένος) με τον άλλο που κλέβει εξοχικά ή φέρνει λαθραία τσιγάρα; Είναι ίδιος ο φουκαράς που στοιβάζεται στο λιμάνι της Πάτρας για να την κάνει γι αλλού (πληρώνοντας φυσικά τους ΝΤΟΠΙΟΥΣ λαθρομεταφορείς) με τον μαφιόζο που κάνει εμπόριο λευκής σάρκας και ξεπλένει μαύρο χρήμα ανοίγοντας μαγαζάκια-βιτρίνες;; Απάντηση: Ακόμη και ο ‘κοινός νους’ δεν θα μπορούσε να μην δεχθεί, πως περίπτωση από περίπτωση διαφέρει τραγικά (επομένως θα έπρεπε να διαφέρει και η αντιμετώπιση) και, πάντως, πως η λέξη ‘μετανάστης’ δεν εξηγεί, τελικά, απολύτως τίποτε! 

Ερώτημα, δεύτερο, συμπληρωματικό του πρώτου: Ποια ‘εγκληματικότητα’; Γιατί, βέβαια, η ενδεικτική περιγραφή των παρανομιών που έκανα πιο πάνω, δείχνει ολοφάνερα πως δεν υφίσταται έγκλημα ‘μετανάστης’. Ο μετανάστης κάλλιστα μπορεί να είναι καθ’ όλα νόμιμος στη συμπεριφορά του (εκτός ίσως απ’ τα χαρτιά που δεν μπορεί να του χορηγήσει το Ελληνικό Κράτος), όπως βέβαια μπορεί να είναι και παράνομος. Και, βέβαια, ο ‘κοινός νους’ δεν μπορεί να μην συμφωνεί πως το πρόβλημά μας, είναι η παρανομία κι όχι το ποιος την διαπράττει. Μαφιόζος, νονός της νύχτας, μπορεί να είναι (και είναι ενίοτε) κάλλιστα και ο Έλληνας. Λαθρεμπόριο (και παραεμπόριο) μπορεί να κάνει εξίσου καλά και ο ‘ξένος’ και ο ‘ντόπιος’. Κλέφτης μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε. Όταν κάποιοι, λοιπόν, σπάνε πάγκους μικροπωλητών που δεν έχουν άδεια, απλά ψεύδονται όταν μιλούν για ‘μετανάστες’. Οι συγκεκριμένοι ήσαν απλά μετανάστες. Επιλέχτηκαν επίτηδες να είναι μετανάστες. Για ευνόητους λόγους. Απάντηση: Το έγκλημα έχει πολλά ονόματα, στα οποία δεν περιλαμβάνεται η λέξη ‘μετανάστης’.

Ερώτημα τρίτο, ίδιο με το δεύτερο: Ποια ‘εγκληματικότητα’; Ας προσπαθήσει, λιγάκι, ο μπαγάσας ο ‘κοινός νους’ να αναρωτηθεί: Όταν το Ελληνικό Κράτος δεν μπορεί να εγγυηθεί και να διασφαλίσει την ασφάλεια ημών των Ελλήνων, πόσο ΑΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΟΙ είναι αυτοί οι ‘μετανάστες’ απέναντι στην ΔΙΚΗ μας ‘εγκληματικότητα’. Γιατί, δεν μπορεί να μην έχετε ακούσει το περιστατικό όπου Έλληνας νταλικέρης έβαλε στα έγκατα του φορτηγού δεν ξέρω κι εγώ πόσους φουκαράδες, εκ των οποίων κάποιος πέθανε κιόλας. Δεν μπορεί να μην έχετε ακούσει για εκείνους που ‘νοικιάζουν’ τα σπίτια τους με το κεφάλι, κονομάνε χοντρά –εν μέσω κρίσης- και βέβαια δεν δηλώνουν σε καμία Εφορία ούτε το παραμικρό ευρουλάκι, αφού οι μετανάστες εκ του ασφαλούς δεν θα κάνουν ποτέ δήλωση για να γίνει διασταύρωση. Η χοντρή πλάκα είναι πως οι ίδιοι αυτοί ‘νοικάρηδες’ σίγουρα θα είναι γραμμένοι στο σωματείο της γειτονιάς τους, ‘ενάντια στους μετανάστες’ και θα το παίζουν διαμαρτυρόμενοι ! Κι ας προσπαθήσει ο ‘κοινός νους’ να αναλογισθεί πόσες εκατοντάδες χιλιάδων μεταναστών αυτή τη στιγμή θα δουλεύουν ανασφάλιστοι, κακοπληρωμένοι, αδήλωτοι, στα χέρια του ‘υγιούς μικρομεσαίου’ Έλληνα επιχειρηματία, αγρότη, ξενοδόχου, εργολάβου, κλπ, κλπ. Θα θυμάστε, ασφαλώς, τον Αιγύπτιο που έπεσε και σκοτώθηκε, καθαρίζοντας ‘νοικιασμένος’ τα τζάμια του ..Υπουργείου Εργασίας !! Απάντηση: Υπάρχει σαφέστατα μια ντόπια εγκληματικότητα (όχι μόνο οικονομική) που διογκώθηκε μόλις βρήκαμε εύκολα κι απροστάτευτα θύματα.

Ερώτημα τέταρτο: Ποια οικονομική ζημιά;; Να πληροφορήσω τον ‘κοινό νου’, λοιπόν, πως δεν υφίσταται καμιά σοβαρή οικονομική θεωρία (εκτός ίσως απ’ του ..Μακιαβέλι)  που να μην θεωρεί τα άφθονα εργατικά χέρια σαν πλούτο για μια χώρα. Και για τι είδους χέρια μιλάμε; Για νέους ανθρώπους, πρόθυμους κι αποφασισμένους και ικανούς να δεχθούν ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ εργασία. Για ανθρώπους –που πέρα από μια ελάχιστη μειοψηφία τους, αυτή των παρανόμων- αυτή την στιγμή έχουν αναλάβει τις περισσότερες εργασίες που πλέον ο Έλληνας ΔΕΝ ΔΕΧΕΤΑΙ να κάνει ! Γιατί, μην μου πει ο ‘κοινός νους’ πως θα δεχόταν ο κ. Κασιδιάρης (δεν ξέρω εάν έχει παιδιά ο χριστιανός) ο γιός του να ζήσει μαζεύοντας ελιές στην Μεσσηνία ή ροδάκινα στην Μακεδονία. Ούτε  πως ο κ. Μιχαλολιάκος θα ονειρευόταν  για την κόρη του, να εργαστεί ως ..καθαρίστρια. Η σύγχρονη τεχνολογία, πράγματι υπόσχεται (αν και η Ελληνική φύση είναι δύστροπη) πως στο μέλλον στους δέκα ανθρώπους, ο ένας θα δουλεύει χειρονακτικά, και οι εννέα θα σχεδιάζουν, θα μελετούν, θα υπολογίζουν κλπ. Αυτή η ώρα όμως δεν έχει έλθει ακόμη, κι έπειτα τώρα ειδικά, που μιλάμε στην Ελλάδα για στροφή στην παραγωγή, για πραγματοποίηση μεγάλων υποδομών, κλπ, θα ήταν τρελός ο ‘κοινός νους’ να μην κατανοεί πως αυτά τα χέρια τα χρειαζόμαστε. Κι αν, όπως λένε, το Ελληνικό Κράτος έπαιρνε απ’ την Ε.Ε. κάποια χρήματα (ανά κεφαλή) για τους ‘λαθρομετανάστες), εύλογα κανείς θα μπορούσε να ρωτήσει, γιατί αυτά τα χρήματα δεν έγιναν Δημόσιες Επενδύσεις σε ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΥΣ τομείς που θα μπορούσαν να απασχολήσουν αυτούς τους ανθρώπους. Απάντηση: Ψέμα είναι η ‘οικονομική ζημιά’, εδώ δεν μιλάμε για μερικές εκατοντάδες πλανόδιους, μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες χέρια.

Ερώτημα πέμπτο: Ποια ιστορία;; Γιατί ακόμη κι ο ‘κοινός νους’ θα θυμάται απ’ το σχολείο, πως η ιστορία γράφεται κυρίως με μεταναστεύσεις. Θα θυμάται, πως οι Μινωϊτες έφτασαν στην Κρήτη, κάπου απ’ τα παράλια της Μικράς Ασίας. Θα θυμάται πως οι Μυκηναίοι, κατέβηκαν κι αυτοί κάπου απ’ το Βορρά στην Αργολίδα, και πως υπέταξαν, κάποιους παλιότερους γηγενείς. Θα θυμάται την ‘Κάθοδο των Δωριέων’, που την θυμόντουσαν και οι ίδιοι οι αρχαίοι συγγραφείς. Και θα θυμάται, επίσης απ’ το σχολείο, πως δυο φορές, οι ίδιοι οι αρχαίοι ημών πρόγονοι επιχείρησαν εκτεταμένες μεταναστεύσεις και αποικίσεις ακόμη και πολύ μακρινών τους περιοχών. Στην Νότια Ιταλία, ακόμη και σήμερα χωριά μιλούν Ελληνική διάλεκτο ! Ποια ιστορία; Γιατί εάν εξαιρέσουμε τον μεγάλο διωγμό των Χριστιανών επί αυτοκράτορα Δεκίου (στα χρόνια της παρακμής της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας) για τον οποίο μάλιστα υπάρχουν σοβαρές διαφωνίες αν έγινε απλά  ‘για το όνομα’ (του χριστιανού), οι μόνες περιπτώσεις που ξέρω όπου ο ρατσισμός (με την έννοια της συλλήβδην δίωξης ανθρώπων για κάποια ιδιότητά τους)  έγινε κυρίαρχο ρεύμα ήταν επί Ναζισμού στην Γερμανία (εναντίων των Εβραίων) και στον Αμερικάνικο Νότο εναντίων των μαύρων. Οι ‘νύχτες κρυστάλλων’, όμως, οφείλω να υπενθυμίσω στον ‘κοινό νου’, δεν ωφέλησαν και πολύ την Γερμανική εκείνη γενιά που τόσο εύκολα τις δέχτηκε. Απάντηση: Υπάρχουν ψεύδη αθώα αλλά και ψεύδη ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ. Να μην το ξεχνάμε.

Ερώτημα έκτο: Ποια πολιτική;; Γιατί τάχα ο ‘κοινούς νους’ ξεχνά πως η Ευρωπαϊκή Ένωση μας ξεγέλασε με την συνθήκη του Δουβλίνου, ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ πως θα εγκλωβιστούν εδώ τόσες εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπων;; Και γιατί τάχα, ξεχνά πως η Τουρκία έχει γραμμένες εκεί που δεν πιάνει μελάνη, τις συνθήκες που την αναγκάζουν να δέχεται πίσω, όσους έρχονται απ’ τα σύνορά της (την συντριπτική πλειοψηφία). Γιατί ο ‘κοινός νους’ δεν αναρωτιέται γιατί κάποιος φουκαράς πουλάει ότι έχει και δεν έχει, και την μάνα του την ίδια, και ξεκινάει με κίνδυνο της ίδιας του της ζωής (εκατοντάδες θα έχουν θαλασσοπνιχτεί στο Αιγαίο) να έρθει εδώ, να μοιραστεί την φτώχια μας; Εάν λοιπόν να θυμηθεί όλα αυτά, θα αντιληφθεί την συμπαιγνία των ‘μεγάλων’, θα κατανοήσει τις ρίζες του προβλήματος, επομένως και τις πιθανές, πλην, χρονοβόρες λύσεις του. Απάντηση: Λύση δεν μπορεί να είναι το ευεργετημένο απ’ το ‘πρόβλημα’ κόμμα του κ. Μιχαλολιάκου. 

Ερώτημα τελευταίο: Ποια εξυπνάδα; Ακούω (απ’ τον κοινό νου πάλι) ορισμένα περί ‘αλλοίωσης’ του πληθυσμού, περί ‘κινδύνου της θρησκείας’, κάτι τέτοια. Αλλά εδώ, διατηρήσαμε την γλώσσα μας και την θρησκεία μας, επί τετρακόσια ολόκληρα χρόνια, σε Οθωμανικό περιβάλλον, θα την χάσουμε τώρα απ’ τους μετανάστες; Και κάτι ακόμη. Αυτή τη στιγμή, ένα εκατομμύριο κόσμος, απ’ όλες τις γωνιές της γης, ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΝΑ ΜΙΛΑ Ελληνικά, στέλνει τα ΠΑΙΔΙΑ του στα σχολεία μας, όπου  μαθαίνουν για τον Κολοκοτρώνη, το 1821, τον Περικλή και τον Λεωνίδα. Όπου μαθαίνουν για τον Όλυμπο, το Αιγαίο, τις Κυκλάδες και την Κρήτη. Όπου –όσο και να διατηρούν την μητρική στο σπίτι τους- σίγουρα σε λιγάκι, αυτά τα εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά, θα ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΜΙΛΑΝ καλύτερα την ΔΙΚΗ μας γλώσσα, απ’ την ‘δική τους’. Και, ναι. Θα παραμείνουν ‘μετανάστες’, και δεύτερης και τρίτης και ..χιλιοστής γενιάς. Ταυτόχρονα όμως, η Ελλάδα θα είναι η δεύτερη ΠΑΤΡΙΔΑ τους. Ή μήπως δεν το κατανοεί κι αυτό ο ‘κοινός νους’ (που, τι στο διάτανο, κάτι ξέρει από Καζαντζίδη και Σταθμούς του Μονάχου). Απάντηση: Ότι σπείρεις, -νόμος- αυτό θα θερίσεις και στο μέλλον.

Ορίστε ! Έγινα κι εγώ ..κυνικός και ωφελιμιστής ! ‘Ξέχασα’ την λέξη άνθρωπος, για λίγο, που από μόνη της δεν χρειάζεται ΤΙΠΟΤΕ απ’ όλα τα παραπάνω, για να ανησυχεί. Συγχωρήστε με, αλλά με τις τρόικες και τα ρέστα αυτός ο ‘κοινός νους’, παραλογίζεται εσχάτως.

Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2012

Καλή πρόοδο γιέ μου !..


Σήμερα αρχίζουν τα σχολεία.

Καμιά φορά θέλω να σκέφτομαι, πως εάν έχει απομείνει κάποια ελπίδα στον κόσμο ετούτο, αυτή δεν μπορεί παρά να βρίσκεται σ’ αυτό που λέμε ‘παιδικότητα’. Πως επιβιώνει η ελπίδα, μέχρι αυτή την παιδικότητα –που την πρωτοθαυμάζουμε στα άδολα όνειρα των μικρών παιδιών- καταφέρουμε να την σκοτώσουμε. Δυστυχώς, είμαστε όλοι μας –γονείς και κοινωνία- αποτελεσματικότατοι σ’ αυτό.

Θλιβερός και ηττημένος, -εγώ ο ίδιος- τρομάζω. Σχεδόν πανικοβάλλομαι με τα όνειρα του εντεκάχρονου γιού μου. Ηλίθιος, νομίζω πως θα τον ‘προστατέψω’ κατευθύνοντάς τον στην ‘πεπατημένη’ του ‘αποδεκτού’, του δήθεν ‘σίγουρου’ ! Ανόητος, την στιγμή ακριβώς, που ο δικός μου ‘βίος και πολιτεία’ χρεοκοπεί παταγωδώς, επιμένω να προσπαθώ να τον χώσω στα ίδια καλούπια ! Δειλός, τρομάζω ακόμη και στην ιδέα της δικής του πτήσης, επειδή εγώ δεν την τόλμησα….

Βλέπω, αυτές τις μέρες, στην Βουλή των εφήβων, δεκαεξάρηδες να μιλούν σαν εξηντάρηδες (και βάλε). Να διαβάζουν (ανάγνωση) κάτι τσιτάτα, τόσο φανερά υπαγορευμένα από κομματικούς ινστρούκτορες, να σε πιάνουν κυριολεκτικά τα γέλια (και τα κλάματα).  Κι όταν προσπαθώ –το ψώνιο είναι εύκολο τσιμπούρι- να τους φανταστώ μετά από κάμποσα χρόνια να συνεχίζουν την ..κοινοβουλευτική τους καριέρα (κάποιοι απ’ αυτούς, οι πλέον ..ενταγμένοι), δεν μπορώ να μην καταλήγω σε τοπίο τόσο άνυδρο και σεληνιακό σαν το σημερινό. Αυτό που εμείς ψηφίσαμε. Και μας έστειλε..

Σκέφτομαι τα κόμματα, τις νεολαίες. Τους πάλαι ποτέ ‘στρατούς’ της αριστεράς κι αργότερα του ΠΑΣΟΚ, που τόσο πετυχημένα αντέγραψε η Νέα Δημοκρατία, για να ‘κερδίζει’ τις φοιτητικές εκλογές έκτοτε. Σκέφτομαι πώς εξελίχθηκαν όλες αυτές οι ‘νεολαίες’, πώς ‘τσουβαλιάστηκαν’ με τον ίδιο κι απαράλλαχτο τρόπο (ασχέτως χρώματος). Θυμάμαι, πόσοι απ’ τους εκάστοτε ‘αρχηγούς’ τους κατέληξαν στα βουλευτικά έδρανα, για να εξαργυρώσουν τις αφισοκολλήσεις. Σκέφτομαι, πώς οι νεολαίες αυτές αφέθηκαν (δια νομοσχεδίου) να πατήσουν πόδι στην Πανεπιστημιακή Διοίκηση, για να μετατραπούν έτσι από φορείς ζωντανού, φρέσκου πολιτικού ακαδημαϊκού λόγου (εάν ήσαν ποτέ), σε μιζαδόρους των πρυτανικών ..αιρετών, φυσικά με ..δημοκρατικές διαδικασίες !

Σκέφτομαι τις καταλήψεις. Τις καταλήψεις που ξεκίνησαν απ’ την Νομική και το Πολυτεχνείο, για να καταντήσουν λούφα και παραλλαγή κι αργομισθία πολύ βολική για όλους. Σκέφτομαι τις καταλήψεις, και δεν μπορώ να μην θυμηθώ, πως από τα μαθητικά του χρόνια, μ’ αυτές ‘ζυμώθηκε’ στους ‘αγώνες’ κι αυτός ακόμη, ο σημερινός αρχηγός της πλέον φερέλπιδας αριστερής παράταξης. Σκέφτομαι τις καταλήψεις που τόσο σπάνια είχαν πραγματική αιτία, ώστε κατάφεραν μια χαρά να αυτό-απαξιωθούν: Το εργαλείο κάηκε, το ‘άσυλο’ ήταν το κερασάκι της τούρτας…

Σκέφτομαι το ίδιο το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αυτό με την παραπαιδεία. Αυτό με την παπαγαλία. Αυτό με τον κυνικό ανταγωνισμό, ο θάνατός σου η ζωή μου, ποιος θα ‘περάσει’ τις πανελλήνιες. Σκέφτομαι πόσο συστηματικά και μεθοδικά επιτυγχάνει την απονέκρωση κάθε ‘κριτικής σκέψης’, κάθε πραγματικής λογικής. Σκέφτομαι τις παρωπίδες του ‘ενός βιβλίου’, του ‘ενός συγγράμματος’ ακόμη και στο Πανεπιστήμιο, όπου οι ‘φρέσκες σημειώσεις’ έχουν γίνει ήδη εμπορεύσιμο προϊόν ! Σκέφτομαι την ασφυξία του ψεύδους, την ατολμία να διηγηθούμε την αληθινή ιστορία, να διαβάσουμε τους αληθινούς ποιητές, να μεταφράσουμε τους αληθινούς ‘αρχαίους’! Σκέφτομαι τον καλλιεργημένο εθνικισμό, το σφιχταγκάλιασμα με την εκκλησία, τον σκοταδισμό ! Απορούμε γιατί τάχα ψηφίζει η νεολαία μας, τόσο εύκολα, Χρυσή Αυγή…

Επιστρέφω πάλι πίσω. Σ’ εμάς τους ίδιους τους γονείς. Πίσω σ’ εμάς, την ‘κοινωνία’. Που, τελικά, μάλλον αυτό ακριβώς θέλησε: Την ‘παιδεία’ της ανταλλάξιμη στην ‘αγορά εργασίας’. Τα παιδιά της ..τρέντι, αναλώσιμα τούβλα! Τα παιδιά της τηλεοπτικούς αστέρες, γιάπηδες, ‘κονομημένους’ τζιτζιφιόγκους. Τα κορίτσια της περιζήτητες γκομενάρες, τ’ αγόρια της επιβήτορες με γαλόνια !  Τα παιδιά της ‘πονηρά’ όχι υποψιασμένα. Τα παιδιά της ‘καπάτσα’ αντί για τίμια. Γιατί βέβαια, ποτέ δεν μπορεί να φταίνε τα ίδια τα παιδιά ! Εμείς το ‘διδάσκουμε’ με τον τρόπο μας καθημερινά όλο αυτό. Εμείς το ψηφίζουμε, συστηματικά, ανά τετραετία ! Καμιά φορά, ακόμη κι όταν λεκτικά το κατηγορούμε…

Σήμερα άνοιξαν τα σχολεία.

Καλή πρόοδο, γιέ μου !...